زهرا امام روانشناس و مشاور درباره علاقه ن به خرید کردن اظهار کرد: دلایل علاقه خانمها به خرید کردن ریشه تکاملی دارد، در زمانی که بشر برای اولین بار زندگی در غارها و قبیلهها را آغاز کرد، ن همواره در آن زمان به دنبال تهیه غذا بودند.
وی افزود: ن در گذشته با جمع کردن هیزم، از دانه غلات و ریشه و برگ گیاهان برای درست کردن دارو و چای استفاده میکردند.
این روانشناس بیان کرد: از دیدگاه تکاملی نسلی، ن مجبور بودند تا حافظهای قوی داشته باشند و به جزئیات توجه بیشتری کنند، چراکه مردان در آن روزگار به شکار میپرداختند و ن وظیفه جمع آوری هیزم و دانه غلات را برعهده داشتند و هر کدام باید نقش خود را به خوبی ایفا میکردند.
امام با بیان اینکه در عصر حاضر ن امروزی مطابق آمار ۸۵ درصد خرید خانه را انجام میدهند، افزود: بنابراین به دنبال بهترین قیمت ممکن برای خرید وسایل هستند و دلیل علاقه ن به خرید کردن این است که این امر یک فعالیت اجتماعی محسوب میشود.
این روانشناس با اشاره به اینکه دلیل دیگر علاقه ن به خرید به هویت ن مربوط است، ادامه داد: همه ن خرید کردن را دوست ندارند و از آن احساس آرامش نمیگیرند، اما اکثریت آنها خرید کردن را دوست دارند.
درباره این سایت